Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Kap. 9a: Retten til et trygt og godt skolemiljø

Alle barn har rett til et trygt og godt skolemiljø uten mobbing og krenkelser. Dersom elever ikke har det trygt og godt på skolen skal skolen hjelpe til.

Det er viktig at eleven sier i fra til en voksen han/hun er trygg på. Skolen skal da undersøke det som har skjedd. De voksne på skolen skal gjøre alt de kan for å hjelpe eleven det gjelder. Elev og foresatte skal forvente at skolen tar tak i saken før det har gått en uke. Det skal også foreligge en skriftlig plan med konkrete tiltak for å følge opp saken. For mer informasjon kan dere gå inn på lenken til Fylkesmannen i Rogaland. Der ligger det også noen små filmsnutter som er rettet både mot elever og foresatte.