Forside
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
ROBUST

ROBUST er et undervisningsopplegg hvor målet er å øke trivsel og motivasjon blant elever i ungdomsskolen, slik at de blir mer robuste i møte med utfordringer på skolen og i livet ellers.

Målet er å styrke elevenes sosiale og emosjonell kompetanse.

Undervisningsopplegget er utviklet ved Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger (UiS), og er en del av forskningsprosjektet Resilient. ROBUST tar utgangspunkt i det nye tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i læreplanen. De fem hovedtemaene det undervises i er: Sosiale relasjoner, oppmerksomhetstrening, problemløsning, følelser og lærende tankesett. Lærere som deltar får kompetanse og verktøy som de kan ta med seg inn i alle fag.

Vår skole har valgt å delta i forskningsprosjektet Resilient og innføre ROBUST for elever på 9.trinn skoleåret 2021/22. Foresatte på dette skoleårets 8.trinn vil derfor våren 2021 få en sms fra UiS med spørsmål om samtykke til at deres barn deltar i prosjektet. Vi ber foresatte som ikke får sms fra UiS våren 2021 om å ta kontakt med skolen.

nb!  Merk at sms`en med forespørsel om samtykke til deltagelse i forskningsprosjektet fra Universitetet i Stavanger, er sendt fra et 11-sifret amerikansk telefonnummer som starter med landkode +1

Mer informasjon finnes på prosjektets hjemmeside: https://www.uis.no/nb/robust.

Her følger 2 filmer for enda mer info.

Resilient, forskningsprosjekt (2:33)
ROBUST, undervisningsopplegg (4:10)