Velg seksjon Forside
Innblikk i hverdagen på 1. trinn!

Vi ønsker å oppdatere med litt av hva vi har jobbet med på 1. trinn den siste tiden!

På 1. trinn utforsker vi stadig nye måter å utvikle lese- og skriveglede på - blant annet ved bruk av "leselys", skrive om "leken min" og ved bruk av bokstavbrikker. Elevene fikk nylig hver sin Chromebook, som også er et supert verktøy til både lesing og for å utvikle elevenes digitale ferdigheter.

I tillegg til å arbeide med lesing og skriver ønsker vi å samtale med elevene om tradisjoner og kultur. Ukene før vinterferien snakket vi mye om samene. Vi hørte på samisk musikk og språk, var på utstillingen laget av 2. trinn og fargelagte kofter. I forbindelse med kinesisk nyttår lagde også noen av klassene på trinnet fargerike drager, og pyntet klasserommet.

Main Image
Bilde 1 av 11