Lesemagi!

I uke 7 og 8 hadde vi leseuker på Sandved skole, og tema var "LESEMAGI". Her får du et innblikk i hva vi gjorde og lærte!

På 1. trinn var tema for bokukene Torbjørn Egner. Vi valgte å jobbe med utgangspunkt i bøkene Kardemommeby og Karius og Baktus

For å kickstarte bokukene fikk elevene være med på en spennende eventyrsti, hvor flere kjente fortellinger ble fortalt gjennom dramatisering og sang. I klasserommene lærte vi om Kardemommeby ved å se teater, lese og skrive. Elevene fikk også mulighet til å lage deres versjon av Kardemommby! Karius og Baktus jobbet vi med ved å lytte til lydbok, se film og en skriveoppgave hvor elevene fikk skrive og dikte en egen fortsettelse på fortellingen.

Vi fikk også besøk av Sandnes bibliotek - takk for gode tips og spennende lesestund!

Main Image
Bilde 1 av 8