Velg seksjon Framside
Redaktør: Bente Tjelta
Vervarsling frå yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
KULTURKARUSELLEN – ET KULTURSKOLETILBUD TIL ELEVER I 1. OG 2. KLASSE

Kulturkarusellen er et tilbud til alle 1. og 2.-klassinger i Stavanger kommune, og vi har siden 2020 hatt et tilbud ved Finnøy sentralskule. Undervisningen finner sted på den enkelte skole innenfor rammen av den utvidede skoledagen, (SFO-tiden). Undervisningen følger skoleåret og foregår i grupper i 45 min pr uke. Tilbudet inneholder musikk, dans, drama og visuell kunst. Målet er at elevene, ved å delta, skal oppleve glede ved kulturutøvelse. På kulturskolens hjemmeside finner dere mer informasjon om kulturkarusellen og andre tilbud i kulturskolen.
Søknadsfrist var 1. mai, men vi har ledige plasser på Finnøy.
Tilbudet er svært populært, og de siste årene har nærmere 600 elever årlig benyttet seg av dette tilbudet fordelt på 19 skoler.
Kontingent pr semester/halvår for høsten 2023 er kr. 1.750,- + kr. 75,- i materialutgifter.
Vi har ledige plasser for elever i første og andre klasse ved Finnøy sentralskule.
Velg disiplin kulturkarusellen 1.klasse eller 2. klasse og fyll inn opplysninger. Viktig: Husk å oppgi hvilken skole eleven skal begynne på.
Vi ber om at dere bruker notatfelt for opplysninger om deres barn som det er viktig at lærer kjenner til.
Søknadsskjema finner dere på kulturskolens hjemmeside:
Kulturkarusell | Stavanger Kulturskole

Stavanger kulturskole har også friplasser: Friplasser | Stavanger kulturskole