Meny
Velg seksjon Forside
Gautesete skole Heddeveien 143 4034 STAVANGER Telefon: 51912700 Send oss e-post
Postadresse: Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger Send oss e-post
Redaktør: Knut Ytre-Arne
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<oktober 2021><<
oktober 2021
mtotfls
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
Invitasjon til årets temakveld for Natteravner.

SLT koordinator og politiet vil informere om hva som rører seg i ungdomsmiljøet i Stavanger. Gudrun fra RVTS (Regionalt ressurssenter om vold, traumatisk stress og selvmordsforebygging)  vil snakke om ungdom og psykisk helse.

Det vil være veldig relevant info og påfyll for alle med ungdom i hus egentlig. Jeg tror det blir knallbra!

Håper å se så mange som mulig av dere, kjekt å endelig kunne treffes og inspireres i lag!

Vi ønsker foreldre og foresatte velkommen til foreldreforedrag på Gautesete skole i Amfiet/Kantien

Tirsdag 19. oktober for 8. trinn og onsdag 20. oktober for 9. trinn.

Foredraget starter kl. 18.00 begge dager.

 


Natteravnene starter opp igjen allerede fredag 17 september om vi er mange nok som stiller.
Neste uke starter vi med fordeling av natteravner på klassene

Rektor Knut Ytre-Arne og avd. leder Knut Kommedal, ønsket i dag skoleårets nye 8. trinn velkommen. 

Vi håper dere får 3 kjekke og lærerike skoleår ved Gautesete skole.


Da er alt klart til å bestille skolemelk skoleåret 2021-2022. All bestilling gjøres via Skolelyst.

Bestilling av skolemelk gjøres via nettportalen Skolelyst, klikk her: https://www.skolelyst.no/

Skolemelk vil bli delt ut fra fredag 03.09.21.  Vær oppmerksom på at det kan gå opp til opp til to tre uker fra bestilling til levering.

Det kan velges mellom følgende produkter: Lettmelk 1 % fett, lettmelk 0,5 % fett, laktosefri lettmelk, havredrikk

All bestilling og betaling skjer via portalen www.skolelyst.no.


Det er mulig å få kontakt med våre gode samarbeidspartnere i Uteseksjonen, Siv og Lene, selv i denne vanskelige koronatiden. De forholder seg til nasjonale føringer og begrenser naturligvis kontakten til det nødvendigste.

Vi minner om kontaktinfo til Uteseksjonen:

Siv S, 48117772, Snap: utesivs

Lene L, 40439408, Snap: utelene


Foresatte kan selv sjekke og eventuelt korrigere epost og mobil selv.  

I løpet av oktober går barnehage, ressurssenteret for styrket barnehagetilbud, skole og PPT over til å bruke et digitalt arkivsystem.

Hva betyr det?

Det betyr at all ny dokumentasjon om barn i barnehagen og elever i skolen blir produsert og lagret elektronisk i et nytt system som heter Public oppvekst. Informasjonen lagres i digitale barnemapper og elevmapper. Kommunikasjonen med foreldre vil gå via digital post.

Hvorfor går kommunen over til digitalt arkiv?

Fordi det er sikrere og mer effektivt. Et felles digitalt system for registrering, produksjon og oppbevaring av dokumentasjon om barnehagebarn/elever vil føre til bedre samhandling internt i kommunen. Det er mer effektivt også fordi det blir lettere for ansatte å finne informasjon og dokumentasjon, samt at det sikrer like rutiner.

Hvor sikkert er det nye systemet?

Sikkerhet og personvern er ivaretatt fordi Public oppvekst er lagt på sikker sone i Stavanger kommune. Det er derfor sikrere enn å oppbevare dokumenter i fysiske arkivskap. Det er dobbel pålogging for at systemet skal være så sikkert som mulig.

Hva er det som blir arkivert?

Alt som er arkivverdig og som må dokumenteres. For eksempel vedtak om barnehageplass, søknader og svar på permisjoner i skole, referat fra samarbeidsmøter mellom foreldre og skole, vedtak om spesialpedagogisk hjelp /spesialundervisning og resultater fra kartlegginger. Det er kun informasjon om barnet/eleven som lagres i mappene.

Hvem har tilgang?

I barnehage har styrer og pedagogisk leder tilgang til mappen. I skole har elevens kontaktlærer og faglærer tilgang. Skolens ledelse har også tilgang til alle elevmapper på skolen. Mappen følger barnet så lenge han eller hun går i barnehagen. Når barnet begynner i skolen opprettes en ny mappe. Så lenge barnet er under 18 år har foreldrene rett til innsyn i mappen.

Hva skal jeg som forelder gjøre i forbindelse med at kommunen går over til Public oppvekst?

Hvis du ikke har en digital postkasse er det lurt å opprette en nå. Kommunikasjon vedrørende arkivposter fra barnehagen eller skolen vil gå via digital postkasse. Ukeplaner og månedsplaner leveres som før men all kommunikasjon om enkeltbarnet vil gå digitalt. Foreldre som ikke har opprettet digital postkasse (f.eks. digipost, e-boks) vil få informasjonen i vanlig brev etter 48 timer. Ingen informasjon med personopplysninger vil blir sendt via epost.