Velg seksjon Forside
Tryggtrafikk
Barnevakten
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Søke elevplass ved KFskolen?

Søknadsfrist til hovedinntaket for nytt skoleår er 01.12.23

KFskolen startet opp høsten 2016 i nye lokaler på Fjelde. Vi er inne i vårt åttende skoleår og har rundt 160 elever fordelt på 10 trinn.

Hvorfor KFskolen?

KFskolen er godkjent på kristent livssynsgrunnlag. Vi følger nasjonale retningslinjer og regelverk og er på mange måter lik andre skoler. Elevene som går ut av tiende trinn hos oss, har samme kompetanse til videre skolegang, som elever fra offentlig skole. Det som skiller oss er at opplæringen skjer i en ramme av det kristne livssyn og at vi har en egen plan i kristendom.

Visjonen «Vi vil gi barn og unge Røtter & Vinger», viser til vårt ønske om å legge til rette for en skolehverdag der elevene får utvikle dype røtter, -grunnleggende og gode ferdigheter både faglig, sosialt og personlig. Dette tror vi gir det beste utgangspunkt for videre utvikling til å bli det de er skapt til å være, -ja, til å ta vingene fatt og fly.

Mottoet «Det finnes ingen vanskelige barn, men det finnes barn som har det vanskelig», har fulgt oss siden oppstart. Denne grunntanken følger personalgruppen i alt arbeid, både faglig og sosialt. Det er en måte å forstå elevene på, som får betydning for hvordan vi møter dem og legger gode forutsetninger for videre utvikling.

Vi har en tydelig forventning til elevene både når det gjelder normer for hvordan vi er i møte med hverandre og i forhold til faglig innsats. Dette arbeidet har gode vilkår i samarbeid med det vi opplever som en god og støttende foreldregruppe. Vi har ellers et utstrakt og kontinuerlig miljøarbeid for å bygge opp om skolens sosiale miljø.

Skolepenger

Foreldrebetaling er en liten del av finansieringsgrunnlaget for skolen. Betalingssatsen gjelder pr. mnd. 10 måneder i året: Elev nr. 1: Barnetrinn kr 950 / ungdomstrinn 1050,  elev nr. 2: 30% av full sats, elev nr. 3, 4 osv. 50% av full sats.

Klar for å søke?

Du søker elektronisk eller via søknadsskjema i høyremenyen her på nettsiden. Der finner du også inntaks- og ordensreglement. Vi behandler søknadene etter fristen foreligger 1. desember. Søkere vil få tilbud -eller ved oversøking, kanskje avslag på søknaden og settes på venteliste etter inntakskriterier. Foresatte takker ja til plassen ved å signere tilbud. Dersom noen takker nei, går plassen videre til neste mann på lista. HUSK fristen 01.12.23! Etter det er det løpende inntak i klasser med ledig plass.

Fortsatt noe du lurer på?

Ønsker du en prat eller kanskje en omvisning? Ta kontakt på post@kf-skolen.no eller mobil: 407 10 461

Våren 2024 arrangerer vi innskriving og førskoledag for nye førsteklassinger og besøksdag for søkere til andre trinn.

🧡 VELKOMMEN SOM SØKER 🧡