Velg Trinn eller SFO Framside
Tilgjengelegheitserklæring
Elevråd

Elevrådet på Lye skule har representanter frå 4.-7. trinn.

"Elevrådet skal fremje fellesinteressene til elevane på skulen og arbeide for å skape eit godt lærings- og skulemiljø."

Frå ung.no: "Som elevrådsmedlem er det viktig å tenke på at du er valgt til å være en representant for klassen og elevene. Du må være åpen for alle saker og alle elever. Det er lurt å ta initiativ: Arranger klasseråd, foreslå at klassen går på kino sammen, og plukk opp de små tingene. Vær på vakt, for du skal tale elevenes sak og gjøre slik at alle blir hørt.
Tanken med elevrådet er at det skal være elevenes talerør på skolen. Det er flere elever på skolen enn lærere og rektor til sammen. Det er da selvfølgelig at den største gruppen på skolen, elevene, skal ha muligheten til å påvirke sin egen skolehverdag. På nettsiden elevråd.no kan du lese flere gode råd til elevrådsarbeid."