Velg seksjon SNO 3. trinn
Redaktør: Agnes Gullberg
Elin Rage 51637464
Særskilt norskopplæring

"Hver uke setter vi opp aktiviteter i Folkehallene for deg som har lyst å prøve noe nytt, og treffe folk på egen alder.

Rookie, heter det.

Rookie er for deg som går i 5.-10. klasse. Og det er gratis!

Både aktiviteten og lån av det utstyret du trenger for å kunne være med. Det passer fint å komme alene.

På Rookie treffer du garantert andre nybegynnere.

De fleste aktivitetene har ingen påmelding, det er bare å møte opp. Sjekk i kalenderen hva som skjer de neste ukene, og finn noe som du har lyst til å prøve."
Les mer her: Folkehallene

Ordbøker er et viktig hjelpemiddel når man skal forstå, lære og nyansere språk, men å bruke ordbøker er noe som må læres.

Elever har behov for veiledning for å kunne bruke ordbøker på en effektiv måte og for å kunne nyttiggjøre seg av informasjonen som finnes der.

På oppdrag fra Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG) har NAFO laget veiledningsfilmer på sju språk som viser hvordan man kan bruke de digitale LEXIN-ordbøkene.

Filmene finnes med lyd og tekst på norsk, arabisk, dari, engelsk, somali, tigrinja og russisk.

Veiledningsfilmene kan være en fin introduksjon til arbeid med ordbøker, og de kan også deles med foresatte som kan ha nytte av digitale ordbøker når de hjelper barna med skolearbeid.

Link til veiledningsfilmene finner du HER

I dette temaet skal vi lære om ulike jobber.

Hva har du lyst å bli?

Vi skal nå arbeide med temaet "Vi feirer". Hva feirer dere i deres familie, hvordan feirer dere?