Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Agnes Gullberg
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Om Porsholen skole

Porsholen skole er en to-parallellers barneskole som ligger sentralt til i den nordvestre delen av Sandnes kommune. Navnet Porsholen kommer sannsynligvis av at skolen ligger i et tidligere myrområder hvor lyngplanten Pors vokste. Skolen ble bygget i 1988 i forbindelse med en større utbygging av boliger i dette området.  Den ble bygget som en liten skole med 6 klasserom.  Kort tid etter at skolen stod ferdig, ble det klart at den var for liten. Nå er skolen fullt utbygd til en to-parallellers barneskole. Det er ca. 330 elever på skolen, fordelt på ca. 40 ulike nasjonaliteter. Totalt jobber det 50 voksne på skole og SFO. Porsholen skole er en RESPEKT-skole. Det vil si at vi følger et holdningsprogram med grunntanken om en gjensidig respekt mellom alle aktørene innenfor skolen. I praksis betyr dette at vi forholder oss til felles rutiner og regler på hele skolen, og at vi har som mål å bygge positive relasjoner alle parter imellom. Skolens visjon er ”Vi gjør hverandre gode”