Innhold og årstider

Innholdet beskrives i grove trekk, men det vil alltid være tilpasninger etter elevegrupper og størrelser, vær og føre, logistikk og liknende.

Sommer og tidlig høst (frem til høstferien):
Bli kjent med stedet og leirskolens rutiner, kanopadling og aktiviteter, bading, garn og fiskeopplegg, topptur når det er mulig, gårdsbesøk, pakking, utvask og avreise. I tillegg kommer kveldene hvor lærerne bestemmer innhold.

Høst:
Bli kjent med stedet og leirskolens rutiner, kanopadling og aktiviteter, bading, garn og fiskeopplegg, mørkeorientering, jaktsti, badestamp, topptur når det er mulig, gårdsbesøk, pakking, utvask og avreise. I tillegg kommer kveldene hvor lærerne bestemmer innhold.

Vinter: Væravhengig - utvalg av aktiviteter deretter
Ski, skøyte- og vinter-aktiviteter, lagsamarbeidsoppgaver, topptur når det er mulig, gårdsbesøk, hogge ved og bygge bål, mørkeorientering, badestamp, pakking utvask og avreise. I tillegg kommer kveldene hvor lærerne bestemmer innhold.

Vår:
Bli kjent med stedet og leirskolens rutiner, lagsamarbeidsoppgaver, kanopadling og aktiviteter, bading, garn og fiskeopplegg, topptur når det er mulig,  gårdsbesøk, pakking, utvask og avreise. I tillegg kommer kveldene hvor lærerne bestemmer innhold.