To skoler - en skoleenhet

To skoler
Dvergsnes skoleenhet består at to skoler - Valsvigveien skole og Odderhei skole.  Avstanden mellom de to byggene er ca 600 meter. De fleste kaller skoleenheten for "Dvergsnes skole" og dette navnet vil du finne igjen på digitale kart, i omtaler i media, osv.
Skoleenheten har felles administrasjon og ledelse som består av en  rektor, to undervisningsinspektører, SFO-leder og en kontorleder.
Lærerne er i hovedsak stasjonert på en av skolene, men kan bytte skole fra år til år.

SFO er delt i to avdelinger slik at elevene går på SFO der de har sin skoledag. I skolens ferier er avdelingene sammenslått og holder til på Valsvigveien skole.

Det er viktig for oss at elevene, de foresatte og lærerne har en opplevelse av høre sammen uansett om de tilhører Valsvigveien skole eller Odderhei skole. Vi har flere ganger i året felles samlinger og arrangement hvor elever fra 1.-7.trinn møtes og får opplevelser sammen. Personalet møtes minst en gang i uka.

Valsvigveien skole
Valsvigveien skole er skolen hvor elevene begynner i 1.klasse. De går her til de er ferdige med 2.klasse. Det er ca 150 elever på disse to trinnene.
Skolen har adresse Valsvigveien 21. SFO-leder har sitt kontor her.

Odderhei skole
Når elevene begynner i 3.klasse, flytter de ned til Odderhei skole. Her går de ut 7.klasse. På Odderhei er det ca 350 elever.
På Odderhei skole har også kontorleder sin base
Skolen har adresse Odderhei 1

Photo by Lima foto