Hvis du må kjøre ditt barn til skolen...

Vi oppfordrer alle elevene våre til å gå eller sykle til skolen. (FAU og Trygg Trafikk anbefaler at elever venter med å sykle til etter sykkelprøven på våren i 4.klasse - gjelder også sparkesykler.)

Hvis du likevel må kjøre ditt barn, må du følge de reglene som gjelder for hvor det er lov til å slippe barnet av. Reglene er til for barnas sikkerhet og av trafikkmessige hensyn.

Valsvigveien
I Valsvigveien ønsker vi at dere slipper elevene av på butikken og lar de gå resten av veien til skolen. Om dere likevel må kjøre eller hente ved skolen, skal det ikke kjøres inn på selve skoleområdet. Dette gjelder både i skole og sfo-tid.

Odderhei
Vi ønsker at alle som kjører barna til skolen bruker rundkjøringen nede ved grusbanen til å slippe dem av. Kjøring inn på personalets parkeringsplass på siden mot Odderhei er ikke tillatt. Vi har også sett flere farlige situasjoner når biler stopper langs veien ned fra Odderhei ved innkjørselen til personalets parkeringsplass. Bruk heller rundkjøringen ved grusbanen.

Foto: Trygg Trafikk