Aktiviteter i nærmiljøet

Knuden
Kulturskolen i Kristiansand tilbyr aktiviteter og opplæring innen blant annet sang, dans, teater, kunst, film.

BUA
BUA Kristiansand er tilknyttet den landsomfattende ideelle organisasjonen BUA. BUA betyr Barn-Unge-Aktivitet.

BUA Kristiansand praktiserer drop-in, det betyr at du må komme til oss på Sør arena og hente utstyr. Vi har masse utstyr, men tider som vinterferie og påske kan det mest populære utstyret bli utlånt.

Vi ønsker å prioritere grupper fra grunnskolen eller grupper som på andre måter ansees for å være prioritert.

Kulturhuset OpenMind
OpenMind er ungdommens kulturhus i Søgne. De tilbyr en rekke aktiviteter rettet mot ungdom og kulturskolen tilbyr teaterundervisning her.

Fritidsklubbene er åpne møteplasser for ungdom og barn. Vi har fokus på brukermedvirkning, og tilbyr gode og relevante kulturaktiviteter i lokalområdet.

Midt-Agder friluftsråd
Tilrettelegger friluftsområder og informerer om ulike turer og aktiviteter i nærområdet. Besøk nettsiden til Midt-Agder friluftsråd for informasjon om skiløyper, sykkelruter, turområder, badeplasser, fiskeplasser, stier m.m. Det garanteres at du vet mer om mulighetene nærområdet ditt har å by på etter å ha besøkt siden.

Søgne skolekorps

Søgne Skolekorps ble stiftet i 1964 og består i dag av cirka 45 musikanter fra 8 til 19 år. Aspiranter, juniorer og hovedkorps har individuell undervisning og gruppeøvelser hver onsdag ettermiddag. Korpsets dirigent er Daniel Sørensen.

Søgne frisbeegolfklubb

På Tinntjønn ungdomsskole ligger det en flott frisbeegolfbane laget av ivrige ildsjeler. Banen er åpen for alle og kan brukes uavhengig om du er ung, gammel, har spilt mye eller er helt ny.

Banen består av 20 hull. På appen "Udisc" finnes det flere sløyfer med ulik vanskelighetsgrad. Om du mister en frisbee blir den nok funnet og lagt i klubbens lost-disc-kasse. Den finner du ved tee hull 18. Om du finner en disc som er gått fra betyr ikke det at det er din. Vennligst legg alle disker du finner i kassa, eller ta kontakt med eier.

Ukesgolf er en lavterskel konkurranse på torsdager.

Andre?
Kjenner du til andre tilbud du tenker kunne vært presentert på denne siden, så er det bare å si i fra. Siden er ment å være til hjelp for den som leter etter nye og spennende aktiviteter, eller er nylig tilflyttet og ikke kjenner til de ulike tilbudene som finnes i nærmiljøet.