Meny
Velg Forside
Snart førsteklassing
Klasse 1
Klasse 2
Klasse 3
Klasse 4
Klasse 5
Klasse 6
Klasse 7
Hovedadresse Rektor Berntsensgt.9 4022 STAVANGER Telefon: 51 50 83 02 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069, Forus 4068 Stavanger
Redaktør: Rektor Kristin Haugen Olsen
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<mai 2019><<
mai 2019
mtotfls
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102
03040506070809
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Skolens arbeid med kvalitetsplan for perioden 2016 - 2020

Lassa skole arbeider utfra den vedtatte Kvalitetsplanen for Stavanger "God, Bedre, Best" 2016 -2020, som du finner link til under "Skolens planer."

De tre fokusområdene planen inneholder er:

- Medborgerkompetanse og sosialt medansvar (se skolens egen plan for sosial kompetanse - under "Skolens planer")

- Lese og skrivekompetanse (se skolens egen Leseopplæringsplan- under "Skolens planer")

- Matematisk kompetanse

- Vurdering for læring ( selvvalgt satsningsområde)

Det selvvalgte satsningsområdet er et resultat av Ståstedsanalysen gjennomført i 2015. Her kom det frem at vi på skolen ønsket å jobbe med å få en felles vurderingskultur på Lassa skole.Det foregår masse god vurdering for læring på skolen, men vi ønsker en felles plattform for hvordan vi skal gjennomføre vurdering hos oss. Derfor har vi meldt oss på et toårig felles kompetansehevingskurs i regi av Udir og Høyskolen i Lillehammer.

Kurset heter «SkoleVFL2.0.» og det er et MOCC basert kurs. Det betyr at det er et nettbasert kurs som hele personalet tar sammen. Vi mener dette vil være en viktig bidragsyter til en kollektiv kompetanseheving innen vurdering, men som også vil omfatte de tre satsningsområdene i «God,bedre,best» Kurset involverer alle sider av skolen som organisasjon. Alt fra hva som må til få for å få til kollektiv utvikling, til planarbeid, læreplanarbeid, målorientering, elevinvolvering, feedback og selvfølgelig masse refleksjon. Målet vårt er selvsagt å få en kollektiv vurderingskultur som fremmer eleveneslæringsutbytte og heve vår kollektive kompetanse. Lassa skole vil bruke to år på dette kurset og skoleledelsen er kursledere, men deltar selv også på kurset.