Kreative, ivrige, løsningsorienterte og samarbeidende elever på femte trinn har i flere uker jobbet tverrfaglig i k&h og norsk med et vellykka prosjekt; dukketeater med strømpedyr.
I den kreative prosessen ble hånddukker produsert ved hjelp av materialer som stoff, knapper, fjær, perler, paljetter, papir +++ For noen flotte resultater! Tusen takk til alle som hadde med seg utstyr som vi fikk god bruk for.
I norskfaget har vi produsert tekst av en fortelling der vi fikk med en start, midtdel og avslutning. Noen fortellinger var skumle, noen morsomme, triste, overraskende eller spennende. Spenningstopper og overraskelser gjorde tekstene ekstra interessante. Vi har øvd inn ulike roller til strømpedyrene for de måtte jo ha ulike stemmer og dialekter! Her var det både trøndere og sørlendinger i rollebesetningen.
Prosessen toppet seg da elevene skulle framføre dramatikken for sine kjære fadderbarn på 1. trinn. Medgjørlige elever tok utfordringene på strak arm, og rigget til klasserom, fordelte seg, tok hensyn til hverandre og dramatiserte til den store gullmedalje. Både store og små var skjønt enige om at dette var et vellykket prosjekt!
Bilder av hele prosessen ligger i Classroom “Kunst og håndverk 2022/23” som elevene har tilgang til.