Et godt
psykososialt miljø og et godt læringsmiljø legger til rette for trivsel, glede
og god læring.
Vi som jobber
på Rennesøy skule arbeider systematisk og kontinuerlig for å kunne tilby alle
elever en trygg og faglig stimulerende skolehverdag. Vi fokuserer på de voksnes
rolle som gode forbilder og tydelige ledere i klasserommet med struktur og
kultur for læring. Rennesøy
skule har satt seg følgende langsiktige mål:
- Elever
ved Rennesøy skule skal oppleve et godt læringsmiljø som er fritt for mobbing.
- Rennesøy
skule skal ha effektive tiltak som fremmer elevenes sosiale ferdigheter og som
bidrar til å forebygge, redusere og stoppe eventuell problematferd på et
tidligst mulig tidspunkt.
- Skolen
skal gjennom systematisk oppfølging og forbedringer av de fysiske forholdende og
etterstrebe at disse til enhver tid er best mulig.
- Elevrådet
ved Rennesøy skule skal delta aktivt i skolemiljøarbeidet.
- Rennesøy
skule skal drive systematisk arbeid for å fremme helsen, miljøet og sikkerheten
til elevene.
Rennesøy
skule har et skolereglement, skoleregler og en tiltaksplan som er kjent for
alle elever og voksne. Det gir i seg selv trygghet og forutsigbarhet.
Vi vet hvor viktig
det er med gode relasjoner mellom elev og lærer. Elevene på vår skole skal
oppleve at de voksne bryr seg, viser omsorg og ser hvert enkelt barn.
Vi ønsker å
ha et nært og godt samarbeid med foresatte. Med felles holdninger og
forventninger til elevene, blir det lettere å drive forebyggende og
holdningsskapende arbeid.
I denne
handlingsplanen ligger rutinebeskrivelser for det forebyggende arbeidet og
beskrivelser av hvordan skolen ivaretar saker vedrørende mobbing, ekskludering
og mistrivsel.
Planen revideres
årlig i samarbeid elevrådet og FAU.
Klikk deg inn på selve planen ved å bruke linken i høyremargen.