Informasjon

Skolefritidsordningen på Dvergsnes skoleenhet

Skolefritidsordningen er delt i to avdelinger. Elevene som går i 3. og 4. klasse har sitt SFO tilbud på Odderhei skole. Det er ikke så mange barn i denne avdelingen, men det kan brukes positivt for å legge til rette for aktiviteter som er vanskeligere å få til med mange barn. Den største avdelingen i SFO er på Valsvigveien skole. Der er både 1. og 2. klassingene. SFO leder har sitt kontor på denne avdelingen.

Søknad, endring og oppsigelse
Kristiansand kommune bruker Visma Flyt for administrasjon av plass på SFO. Søknader og endringer gjør du i foresattportalen. Innmelding kan gjøres i løpet av kort tid, men vi minner om at det er 30 dagers oppsigelsestid for å redusere eller si opp plassen.

Foreldrebetaling
Foreldrebetalingen fastsettes av bystyret i forbindelse med årsbudsjettet. Gratis kjernetid for 1. trinn gjelder fra august 2022. Det er mulig å søke om redusert betaling basert på inntekt, og det er også søskenmoderasjon. Mer informasjon om foreldrebetaling kan leses på kommunes nettside.

Åpningstider i SFO
SFO har som en hovedregel åpent fra kl. 0730-1630 alle dager. I skolens ferier er det SFO i hele denne tiden. I uker med skole er SFO åpen før skolestart og etter skoleslutt. MorgneSFO tilbys kun på Vaslvigveien skole, men dette tilbudet er også for elever som går i 3. eller 4. klasse.

Ferie og stenging
SFO er feriestengt 4 uker på sommeren
Det er 5 planleggingsdager i løpet av skoleåret. Inneværende skoleår er det planleggingsdagsdag 27. desember og 19. mai. SFO er steng disse dagene.

Når barna skal hjem
Vi sender barn som skal gå eller sykle hjem fra SFO på hele og halve klokkeslett (for eksempel kl. 1500, kl.1530 eller kl. 1600).
Det er viktig at dere gir riktig og oppdatert informasjon i Visma hvis barna skal gå hjem uten å bli hentet.

Kontakt oss
Dere er velkommen til å ta kontakt med oss om dere lurer på hvordan barna har det på SFO. Spør gjerne når dere henter barna, eller ring oss. Den beste tiden for en samtale med SFO-leder er i kontortiden før SFO åpner.