Sosial handlingsplan

”Det er vesentlig å utnytte skolen som arbeidsfellesskap for utvikling av sosiale ferdigheter. Den må organiseres slik at elevenes virke får konsekvenser for andre, og slik at de kan lære av konsekvensene av egne avgjørelser”(Generell del i læreplanen).
Bare gjennom samvær med andre kan vi lære hvordan vi skal oppføre oss.

Sosial handlingsplan er en oversikt over skolens arbeid med å bl.a. utvikle elevenes sosiale ferdigheter. Planen er revidert skoleåret 2021_2022 og gir et bilde av hvordan arbeidet med sosiale ferdigheter er ivaretatt.

Den sosiale handlingsplanen for Dvergsnes skoleenhet forteller hvordan skolen jobber med å utvikle barnas sosiale kompetanse. Det er en felles forpliktelse for alle som jobber på skolen, at alle barna sikres opplæring og trening i sosial kompetanse. Vi tror at gode fellesopplevelser er noe som binder oss tettere sammen. Vi vil være rause med ros og framsnakke hverandre!

Photo by Gerd Altmann on Pixabay