1. trinn
Buggelandskogen 5 4324 Sandnes
Telefon: 51336510 Send oss e-post
Redaktør: Janicke Søfteland
Lag og foreninger i bydelen
Bogafjell skolekorps
Bogafjell idrettslag
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Tirsdag 12.3 hadde vi leketimer for hele skolen. Vårens TL-elever har vært på kurs og ledet alle trinnene gjennom mange kjekke leker.

Alle fikk god mulighet til å lære nye TL-aktiviteter som vil komme som tilbud i langfriminuttene utover våren. Her var det mye god lek på tvers av trinnene.

Tusen takk til TL-lederne våre og TL- ansvarlig Vegard Klippen for super gjennomføring!

I uke 6-8 gjennomførte vi Høflighetsukene på Buggeland. Dette er et av flere tiltak for å styrke skolemiljøet på Buggeland. Det har blitt gjort mye godt arbeid både i skole og på SFO.

I dag har 5.-7.trinn vært på en flott forestilling i gymsalen om samisk kultur. De har lært om joik, hørt samiske eventyr og elevene har også fått være aktive selv i forestillingen.

Forestillingen er i regi av Den kulturelle skolesekken og det var Marit Olesdatter Hætta, Nina Næsheim og Kjell Braaten som besøkte oss.  En kjekk avslutning på uka!

Tirsdag 21.2 hadde vi kjekke bok-samlinger for alle trinnene. Bibliotekar Espen Iversen fra Sandnes bibliotek ga elevene gode tips til bøker, fortalte om hvordan en kan bruke Sandnes bibliotek og leste høyt for oss. Han hadde også en egen økt med lærerne med fokus på lesing og nyere barnebøker. Vi har mange elever som er glade i å lese og dette var inspirerende for både elever og lærere!