Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Ansatte

Ved senteret arbeider tospråklige faglærere/ morsmålslærere. Lærere er ansatt på FBU og har møter og kontorarbeid der. Arbeidet med barn og unge foregår i barnehager og skoler i hele kommunen. Blant våre medarbeidere har vi kompetanse på flere språk  Senteret arbeider med kompetanseutvikling på fagfeltet og tilbyr samlinger/lærende nettverk for tilsatte i barnehager og skoler. Vi har to fagledere skole og en fagleder barnehage som kan gi veiledning etter behov fra ledere og fagpersoner som arbeider med minoritetsspråklige. På FBU har vi også en veileder for skole og et veilederkorps for barnehager,  som kan drive med veiledning og kompetansebygging for de som jobber direkte med minoritetsspråklige barn/elever. FBU driver også en Åpen internasjonal kulturbarnehage, hvor vi har ansatt en pedagogisk leder og to flerspråklige medarbeidere.