Publisert: 13. oktober 2023 | Sist endret: 13. oktober 2023 | Forfatter: Åse Marit Eikestøl

Vaksinasjon mot influensa

Det er ønske om at flere barn med risiko for alvorlig sykdom i forbindelse med influensa vaksinerer seg. Denne gruppa har nå bare 8% vaksinasjonsdekning! FHI har laget et eget skriv med info til foreldre om viktigheten av vaksine til denne gruppa.

Oppvekstdirektøren ber derfor i samråd med smittevernoverlegen om at barnehager, helsestasjon og skoler bidrar til å få ut informasjonen i brevet fra FHI på hensiktsmessig måte.  Foreldre må da primært tar kontakt med fastlegen, særlig dersom det trengs en vurdering av om vaksinen skal settes. Ellers kan de få vaksine ved å bestille time på vaksinasjonskontoret i Gyldengården (Gyldenløvesgt 23) eller hos Sørover i Kirkegata 22.

Se eget dokument under; "Informasjon om influensavaksine"