Søknad om redusert foreldrebetaling i SFO for elever på 1. og 2. årstrinn skoleåret 2020/2021
Familier med samlet inntekt under 402 417 kroner kan søke om redusert betaling i SFO for barn på 1. og 2. klassetrinn. Gjelder også dersom det er en varig nedgang i inntekt inneværende år, som gjør at foreldrebetalingen for ett skoleår utgjør mer enn 6% av husholdningens samlede inntekt.
For skoleåret 2020/2021 er prisen for en SFO-plass i Karasjok kr. 2195 per måned, totalt kr. 24 145 per år.
Slik er den nasjonale ordningen for reduksjon av foreldrebetaling i SFO
- Ingen husholdninger skal betale mer enn 6% av inntekten sin for en SFO-plass
- Det må søkes på nytt for hvert skoleår og søknadene innvilges fra påfølgende måned etter mottatt søknad
Her kan du lese forskrift til opplæringslova
Slik søker du
Søknad sendes kommunen via Visma Flyt Skole web (skole.visma.com/karasjok). Foresatt som søker må bo på samme adresse som barnet.
I en husholdning regnes ektefeller, registrerte partnere og samboere. Som samboere regnes to ugifte personer over 18 år som bor sammen, og som har bodd sammen i et ekteskapslignende forhold i minst 12 av de siste 18 månedene, eller har felles barn.
Vedtaket gjelder fra første hele måned etter søknadstidspunktet og ut skoleåret. Det må søkes for hvert skoleår. Foresatte kan søke underveis i skoleåret ved en varig nedgang i husholdningens inntekter.
Brukerveiledning
Brukerveiledning finnes under dokumenter på startsiden
til Visma Flyt Skole og som vedlegg på skolens hjemmeside.
Dokumentasjon
All skattbar inntekt fra arbeidsgiver og/eller NAV skal registreres for mor/far/samboer på samme bostedsadresse som barnet.
- Siste års skattemelding. Dersom inntekten er endret fra det som fremkommer i skattemeldingen, må du legge ved dokumentasjon på nedgang i inntekt. Det kan være kopi av lønnsslipp eller utbetaling fra NAV.
- Manglende inntekt skal også dokumenteres.
Behandling av søknaden
Søknader behandles fortløpende og vedtak sendes som digital post eller som brev. Endringer i betalingssatsen gjelder fra den 1. i måneden etter at søknad med dokumentert inntekt er levert. Dersom dokumentasjonen er mangelfull eller du ikke oppfyller kriteriene, vil søknaden bli avslått.
Har
du problemer med innloggingen eller trenger hjelp, sender du e-post til : post.skole@karasjok.kommune.no