Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Podcast om skole for engasjerte foreldre!

Det finnes mange gode podcast om skole som både er lærerike og pedagogiske. Her har vi laget en oversikt for foreldre, lærere og andre som er opptatt av skole og barns utvikling.

Lærerrommet - En podcast fra Utdanningsforbundet som tar opp ulike tema fra hele utdanningsfeltet, sammen med forskere, lærere, ledere, politikere - eller andre fagpersoner.

Storefri - En podcast fra magasinet Utdanning hvor det snakkes om hvordan de voksne har det i skolen og barnehagen.

La stå! - En podcast fra GAN Aschehoug om det å lære mer, utvikle seg selv og finne nye innfallsvinkler og inspirasjon til å skape magi i klasserommet.

PÅDDKAST - En podcast fra Dysleksi Norge om dysleksi, dyskalkuli og spesifikke språkvansker, med mål om å vise frem hvordan lærevansker kan oppleves for forskjellige mennesker: Lærere, foreldre og ungdom.

Inkluderingspodden - En podcast fra Statped om temaer innenfor det spesialpedagogiske felte. Som tar opp tilrettelagt opplæring for barn og voksne med ulike vansker og fokuserer på å være annerledes, men samtidig om å være som alle andre.

Rekk opp hånda! - En podcast hvor du kan være flue på veggen i lærerværelse og få et unikt innblikk i hva og hvordan ulike lærere og andre fagfolk diskuterer skolehverdagens små og store utfordringer.

Fortell meg om! - En podcast i samarbeid med Deichman, laget til nysgjerrige barn som er svarer på spørsmål som barn lurer på.