Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Skoler og barnehager åpner igjen

Les om "Lekseplass", jobber under kritiske samfunnsfunksjoner og annen nyttig informasjon.

27. april åpnet skolene for elever i 1. – 4. trinn og SFO. Det er fortsatt uklart når de andre trinnene kan komme tilbake til skolen. Skolene må fortsatt gi elever på 5. - 7. trinn og ungdomstrinnet et opplæringstilbud hjemme og legge til rette for opplæring så langt det lar seg gjøre. For utsatte barn og unge og barn av foreldre med kritiske samfunnsfunksjoner skal det fortsatt være et tilbud på skolen. Skoleeier har også plikt til å kartlegge og vurdere hvilke barn og unge som har særlige behov. Barn og unge som får spesialundervisning skal uansett vurderes. Her finner du en liste over hvilke jobber som går under kritiske samfunnsfunksjoner.

• Les artikkelen fra Utdannings Forbundet om Hvordan ivaretar vi de sårbare barna?
  • Hjemmeundervisning av elever med særlige behov (Idébank om bruk av digitale læringsressurser når skoler er stengt som følge av koronavirus).
  • Her kan du chatte, ringe eller sende en e-post til erfarne rådgivereDaglig styrkes tjenesten med kompetanse på særlige opplæringsbehov og bruk av digitale ressurser.
  • Bydelshusene tilbyr lekseplass i eget rom med wi-fi for elever i ungdomsskolen uten behov for voksenfølge. Tilbudet passer for elever som ønsker ro for å jobbe selvstendig. Se oversikt og påmelding her.
  • Hold deg oppdatert på nyttig informasjon om skolen fra Stavanger kommune .
  • Her finner du noen trygge råd til foreldre i korona-hverdagen fra Bufdir