SFO
Postadresse Sandnes kommune Kleivane skole Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Berit Voster Heggen
Sandnes synge

For en opplevelse det var å være på konsert i Sandnes Kulturhus.  Elevene fikk virkelig vist hva de har øvd på, og det var ikke lite. For en sangglede. Kleivane skole 1. trinn, sammen med førskolegruppa i Kleivane barnehage og Skaarlia barnehage.

Sandnes Synge! er et sangprosjekt for barn som går siste året i barnehage og første året på barneskolen. Målet er å gi barn sangglede og et felles sangrepertoar, og gjennom det kunne bidra til en trygg og lystbetont overgang fra barnehage til skole. Metoden er innøving ved hjelp av øvingsfiler, sangtreff i den enkelte barnehage / skole og et felles sangtreff i skolekretsen. Som en avslutning og sist, men ikke minst fremføres sangrepertoaret i Sandnes Kulturhus for publikum.
Sangtreff og veiledning gjennomføres under ledelse av Randi Tveit Egeland, godt hjulpet av Sandnes Synge-bandet.
Randi Tveit Egeland (vokal), Gunvald Hagen (piano), Ole Andre Bergem (slagverk) og Rivo Noarivelo (bass).

.
Main Image