SFO
Besøksadresse Skaraveien 100 4326 Sandnes Telefon: 91322880
Postadresse Sandnes kommune Kleivane skole Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Berit Voster Heggen

Velkommen til Kleivane skole sin hjemmeside.

Her kan du finne informasjon som er nyttig for deg som foresatt og du kan lese nyheter om hva som rører seg på skolen vår.

I menyen til høyre finner du informasjon om trinnene og  SFO. Her vil du også finne informasjon om andre samarbeidsorganer ved skolen.  Annen informasjon finner du i venstremenyen.

Jeg anbefaler å abonnere på nyheter. Det gjør du ved ved å trykke "Abonnér på nyheter" i høyremenyen. Da får du oppdateringer direkte på mail.

4. mars var første arbeidsdag til Anne Elin Vea. Hun er ny avdelingsleder på Kleivane skole og skal ha et spesielt ansvar for SFO. I tillegg skal hun ha ansvar for overgang barnehage- skole og våre nye 1. trinn fra høsten 2024.

Anne Elin har 9 års erfaring som avdelingsleder på Lura skole og er utdannet pedagog. I tillegg har Anne Elin videreutdannelse fra handelshøyskolen BI  i Strategisk endringsledelse og Arbeids og elevrett for skoleledere.  Vi ønsker Anne Elin velkommen til Kleivane skole.

Vi har gleden av å ønske ditt barn velkommen til Kleivane skole til høsten 2024. Det er sikkert mange tanker og spørsmål som melder seg i forbindelse med skolestart. Vi håper at dere i dette informasjonsskrivet vil få svar på noen av spørsmålene dere har og finner opplysninger som kan være til nytte. Du finner skrivet i sin helhet i høyre marg.
INFORMASJONSMØTE
Tirsdag 28.mai kl.17.00-19.00 i skolens aula.
Agenda for informasjonsmøte:
Velkommen.
Praktisk informasjon.
Emosjonell kompetanse
Valg av foreldrekontakter.
Valg til Fau.
Eventuelt.

BESØKSDAG SKOLE
Vi inviterer høstens 1. trinns elever og foresatte til besøksdag ved Kleivane skole
Onsdag  29. mai
1A: kl.08.30 - 09.30
1B: kl.10.00 - 11.00
1C: kl.11.30 - 12.30

Klasselistene kommer i transponder før besøksdagen.

BESØKSETTERMIDDAG SFO
Kleivane SFO har 2 besøkskvelder for sine skolestartere og foreldre på SFO
Torsdag  30. mai 16.30-17.30
Torsdag    6. juni 16.30-17.30
Dere kan velge en av dagene, og dere er også velkomne begge dager.

Sandnes Røde Kors inviterer barn fra 6-13 år til et
gratis fritidstilbud.
Oppmøte på Røde Kors huset i Roald Amundsensgt. 20, 4307 Sandnes
Klokken 17:00-18:30 på torsdager i oddetallsuker.

• I bARK har vi det moro
• I bARK er vi mye ute og leker
• I bARK gjør vi masse gøy sammen
• I bARK lærer vi førstehjelp
• I bARK lærer vi om andre land og kulturer
• I bARK bryr vi oss om hverandre
• I bARK får du gjøre masse forskjellig

Du finner mer informasjon i dokumenter som ligger i høyre marg.

Det er sendt hjem brosjyrer til elever på 3. - 7. trinn som ranselpost.  Hver sommer tilbyr Sandnes kommune aktiviteter for barn og unge i skolens ferier. Tilbudet har vært drevet siden sommeren 2007. Aktivitetene er støttet av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. (BUFDIR).

Påmelding åpner 1. mars.   Påmelding her

For en opplevelse det var å være på konsert i Sandnes Kulturhus.  Elevene fikk virkelig vist hva de har øvd på, og det var ikke lite. For en sangglede. Kleivane skole 1. trinn, sammen med førskolegruppa i Kleivane barnehage og Skaarlia barnehage.

Sandnes Synge! er et sangprosjekt for barn som går siste året i barnehage og første året på barneskolen. Målet er å gi barn sangglede og et felles sangrepertoar, og gjennom det kunne bidra til en trygg og lystbetont overgang fra barnehage til skole. Metoden er innøving ved hjelp av øvingsfiler, sangtreff i den enkelte barnehage / skole og et felles sangtreff i skolekretsen. Som en avslutning og sist, men ikke minst fremføres sangrepertoaret i Sandnes Kulturhus for publikum.
Sangtreff og veiledning gjennomføres under ledelse av Randi Tveit Egeland, godt hjulpet av Sandnes Synge-bandet.
Randi Tveit Egeland (vokal), Gunvald Hagen (piano), Ole Andre Bergem (slagverk) og Rivo Noarivelo (bass).