Innføringsklassen
Nye 1. trinn 2024-2025
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .
Hva gjør vi med bursdagsfeiringen?

Når barna skal i bursdag til hverandre er det er det fint å ha noen felles kjøreregler. For de som feirer bursdag anbefaler FAU at en arrangerer bursdag gjennom hele barneskolen. Da inviteres enten alle i klassen eller alle jentene eller guttene.

Det er ikke alle som har samme mulighet  for å arrangere bursdag, av ulike årsaker. Husk at bursdager kan feires enkelt, ute eller inne. Festen kan holdes sammen med andre som har bursdag på samme tid, og det går også an å spørre andre foreldre om hjelp, enten det er til kakebaking, leker eller annet. Det viktigste er at barna kan samles til feiring.

Foreldrene i klassen eller på trinnet kan gjerne bli enige om en grense for presanger. Noen klasser har det slik at en gir maks 50 kroner om en gir penger. Gir man bursdagsgaver, velger man selv om disse skal koste mindre eller mer enn 50 kroner.

Les mer i Fellesskapsplanen vår:)