Velg seksjon Klasse 5
Nye 1. trinn 2024-2025
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .

Tida går fort frem mot sommerferie, og mai måned er en måned med mange fridager. Her kommer en oversikt over hvilke dager elevene har fri fra skolen i mai 2024:

Fredag 15.mars blir det elevsamfunn for elever på Lura skole 5.-7.trinn. Arrangementet er fra  18.30-20.30

Billetter selges på skolen mandag- onsdag og koster 10kr.
Priser på fredag er pizza 25kr og brus 25kr.
Dersom du ønsker å kjøpe billett på fredag koster det 20kr.

Elevsamfunnet er arrangert av Fau i samarbeid med Elevrådet og 7B.

Denne uken får alle elever på 3. til 7.trinn informasjon om årets Kongesommer med hjem som ranselpost.

Hver sommer tilbyr Sandnes kommune aktiviteter for barn og unge i skolens ferier. Tilbudet har vært drevet siden sommeren 2007. Aktivitetene er støttet av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. (BUFDIR).

Årets Kongesommer er spekket med spennende ferieopplevelser som ferieklubb,  Småjobbsentralen, Åpen hall, Sommerbasen og Sommer i parken.
Det er mange høydepunkt å glede seg til denne sommeren!

Dere kan lese mer om ordningen ved å trykke på linken her:  kongesommer

Påmelding for friplass åpner 15. februar.
Ordinær påmelding til Kongesommer ferieklubb åpner 1. mars.

Fredag 3.november blir det elevsamfunn for elever på Lura skole 5.-7.trinn. Arrangementet er fra  18.30-20.30

Billetter selges på skolen mandag- onsdag og koster 10kr.
Priser på fredag er pizza 25kr og brus 25kr.

Dersom du ønsker å kjøpe billett på fredag koster det 20kr.

SKOLELYST.NO

Skolemelk har gitt godt påfyll til skolemåltidet helt siden 70-tallet.
Melkeordningen til Tine, har fått navnet Skolelyst.

Da er sommerferien på hell, og onsdag 18. august er vi klar til å ta imot elevene igjen her på Lura skole. Dette skoleåret er det gjort noen endringer på timeplanen, slik at skoledagen nå starter kl. 8:15. Det betyr at elevene møter som følger:

2.-7. trinn - kl. 8:15 i skolegården ved inngangen til sitt klasserom
1. trinn - kl. 9:00 i skolegården, utenfor gymsalen

Vi gleder oss til et nytt skoleår sammen med elevene, og til et videre godt samarbeid med dere foresatte!

Vel møtt!

Det er ikke påvist smitte av Covid-19 i 5B på Lura skole, og klassen er ute av ventekarantene og skal møte som vanlig på skolen i morgen, onsdag 16. juni.

Her er en kort oppdatering om smittesituasjonen på skolen:

Det er påvist smitte hos elev på 3. trinn, dette medfører at 3A er satt i karantene, sammen med alle lærerne på trinnet og en miljøarbeider. På grunn av at flere nærkontakter til de som nå er satt i karantene, er klasse 3B og 5B, sammen med flere voksne satt i ventekarantene. I tillegg er hele personalet i SFO i ventekarantene, noe som innebærer at SFO må holde stengt tirsdag 15.06.

I tillegg til klassene som er i ventekarantene, vil hele 7. trinn måtte ha hjemmeskole tirsdag 15.06, på grunn av mange ansatte i karantene/ventekarantene.

Vi håper på negative prøvesvar i løpet av tirsdagen og at vi skal være tilbake i normal drift onsdag 16.06.
Vi oppdaterer jevnlig på hjemmesiden og transponder.

Rektor har i kveld fått beskjed om at en av elevene i klasse 5B kan ha vært utsatt for smitte av mutert korona-virus.

Smittesporingsteamet i Sandnes kommune har derfor satt alle i 5B  i "ventekarantene" fra og med 15.06.21. Elevene skal ikke gå på skolen, og heller ikke treffe andre elever/venner.

Elevene skal ikke delta på fritidsaktivitet, og dere må unngå besøk i hjemmet. Elevene er i ventakarantene til dere mottar ny beskjed.

Resten av husstanden er ikke i ventekarantene.

Her kan dere lese mer om ventekarantene: Sandnes kommune - Dette betyr det å være i ventekarantene:

Elevene i 5B vil ha hjemmeskole i morgen, tirsdag. Kontaktlærer kontakter dere på transponder med informasjon om pålogging til undervisning.

For at det skal bli trygt for både elever og ansatte å være på skole og SFO, har vi planlagt nøye ut fra veileder om smittevern.For å få planlagt godt for både smittevern og undervisning, starter 5. - 7. trinn onsdag 13. mai.

5. til 7. trinn starter hver morgen kl 08.45. Alle elever får beskjed av sin lærer hvor de skal møte.For at skolen skal få til loggestikken i rigging av skoledagen, må 5. til 7 trinn også ha en liten økt med hjemmeskole.

Mandag og tirsdag blir det fortsatt hjemmeskole sammen med lærer i det digitale klasserom. Samtidig skal lærer klargjøre fysiske klasserom og planlegge for ulike kohorter i tråd med veilederen. Dette sikrer at hele skolen får en trygg og gjennomtenkt skolehverdag.

Vi gleder oss til alle kommer tilbake på onsdag.

Denne informasjonen er også sendt alle foresatte på transponder.

Dere finner mer informasjon når du trykker på les mer.

Her finner du informasjon om hvordan jobbe med skole hjemme mens skolen er stengt.