Artikkel
Vi har nye websider på -> www.nped.no skoler, barnehager og høyere utdanning.
Telefon: 90978912 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
Studietur til BETT og London

For 22. år på rad tilbyr Norsk Pedagogisk Dataforening (NPeD) felles opplegg i forbindelse med datamessen BETT i London. Selv om vi har gjort dette noen ganger før, fornyer vi stadig opplegget. Vi har også i år en ekstra dag for å gi mulighet for flere skolebesøk, uten å gå på bekostning av selve messa. Vi kan by på skolebesøk, faglige samlinger, sosiale samlinger, middager, musikal, frokostseminar, nettverksbygging, felles reise til Bett og selvfølgelig masse sosialt. Overnatting er som tidligere på meget sentralt beliggende St Giles Hotel.

Pris per person i delt dobbeltrom (4 netter): NOK 6340,-.

Pris per person i delt dobbeltrom (6 netter): NOK 8280,-.

Prisene inkluderer medlemskontingent i NPeD for 2016 á NOK 200,-. Medlemsrabatt NOK 500,- trekkes fra for de som betalte medlemskap for 2015 før 01. august 2015.(Dersom du reiste med NPeD til BETT i 2015, har du vært medlem i hele 2015.)

Vi holder totalt 115 rom på St. Giles Hotel; 75 enkeltrom, 30 dobbeltrom til enkel bruk og 10 dobbeltrom. Evt. ekstrakostnader står spesifisert under valgfrie tillegg. Etter 10. november frigis bestilte rom, og vi tar forbehold om ledig kapasitet.Prisalternativene inkluderer:4 el. 6 overnattinger i delt dobbeltrom inkl. kontinental frokost på St. Giles Hotel LondonReiseledere i LondonSkolebesøk, litt vått & tørt, samt ulike faglige og sosiale arrangementer. NPeD-medlemsskap* i 2016 Lenke til påmelding finner du her:  http://event.ktm.no/event/view/id/47

Vi arrangerer skolebesøk til grunnskoler, vidaregående skoler og spesialskoler. Her får deltagerene møte skoleledere og pedagoger som deler erfaringer og sitt syn på bruk av IKT i læring. Vi legger vekt på å finne fram til nye skoler slik at de som har reist med oss tidlegere også skal finne noe nytt.

Hvorfor reise med NPeD til London? Tidligere deltakere fikk spørsmålet om de kunne anbefale vår til andre. Dette var svarene vi fikk:

- Er du interessert i bli en bedre lærer innen bruk av IKT er denne turen et must.

- Kan absolutt anbefales!

- JA! Anbefales til alle!

- Anbefalte turen ovenfor min sjef, og ba pent om å få med en lærer til i år. Han var full av lovord om turen.

- Å reise med Nped gir stor tilleggseffekt i forhold til bare å dra på BETT. Nettverksbyggingen og erfaringsdelingen som skjedde internt i Nped-gruppa gir en stor tilleggsverdi. Harald Wischmann

- To go to BETT etter ei gul hue på et lyst hue og med øyne med glimt i, you bet on the best! Mvh Johannes Langhelle - Ja, vil absolutt anbefale turen til andre som jobber med IT i skole.

- Nettverksbyggingen og den nye kunnskapen en kan få på en slik tur er enestestående. - Denne turen vil jeg anbefale, kanskje mest pga skolebesøkene. De ga flotte inntrykk og den får oss til å se vår egen skole på en ny måte, både på godt og vondt. Grete Blekkan

- Ja, kommer til å anbefale andre å reise med NPeD! - Anbefales på det sterkeste! - Har allerede anbefalt turen til rektor og dataansvarlige på skolen. Jeg mente turen ville gi ennå mer utbytte for dem. Fride

- Anbefaler NPeDs tur da du i tillegg til BETT får møte likesinnede med fokus på IKT i skolen, bygge nettverk og utveksle erfaringer. - Ja. Reis med Nped fordi pakka de tilbyr er mye bedre enn å bare dra til BETT

- Kjempeinteressant! Her fikk jeg et innblikk i mye av det som "rører" seg i forh til teknologi og utdanning.

- Bra varsling med sms for påminning! - Skal du reise til Bett - reis med nPed :-) Elisabeth - Kan anbefales. Man skal være litt "teknofreak" for å få fullt utbytte av selve BETT-messa, men møtet med de andre deltakerne, skolebesøkene og muligheten til å diskutere læring og skole i et større perspektiv gjør det verdt å reise.

- Gjennomført bra. Også noe for barnehagefolk og høyere utdanning!