Velg seksjon Gulleplet
Vi har nye websider på -> www.nped.no skoler, barnehager og høyere utdanning.
Telefon: 90978912 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
Epost adresse leder gulleplejury
gulleple@nped.no
Gullepleprisen deles ut hvert år på NKUL - til en pedagog eller gruppe pedagoger som har benyttet IKT i læring på en spesielt god måte. Årets pris gikk til Espen Clausen fra Grinde skule. Her ser du juryens begrunnelse for prisutdelingen.

Norsk Pedagogisk Dataforenings (NPed) hederspris for 2020 deles ut til Geir Sand Nilsen, for å ha samlet skole-Norge i Facebook-gruppa “Korona-dugnad for digitale lærere”. Gjennom en bevisst strategisk tanke om et autonomt samfunn har han klart å skape en arena der titusenvis av norske lærere har kunnet diskutere, dele og utveksle digitale idéer til hvordan undervisningen kunne gjennomføres i en spesiell situasjon.

Gullepleprisen deles ut hvert år på NKUL, til en pedagog eller gruppe pedagoger som har benyttet IKT i læring på en god måte. Årets pris gikk til Ståle Skagen og Geir Valøen fra Ila barnehage. Her ser du juryens begrunnelse for prisutdelingen.

Det blir ikke tradisjonell NKUL i 2020, men det blir NKUL@home i år. Gullepleprisen 2020 deles ut i åpningsplenum onsdag 6. mai kl. 10.00.

Gullepleprisen deles ut hvert år på NKUL, til en pedagog eller gruppe pedagoger som har benyttet IKT i læring på en god måte. Årets pris gikk til Lisa Stornes fra Sauda videregåande skule. Her ser du juryens begrunnelse for prisutdelingen.

Under NKUL 2018 var det nok en gang klart for utdeling av Gullepleprisen, NPeDs anerkjennelse av pedagoger som har gjort en særskilt innsats for å fremme IKT i skole eller barnehage. I år ble det også delt ut en hederspris, og begge vinnerne var stolte og glade over å kunne motta en anerkjennelse av den jobben de har gjort.

Årets Gulleplepris ble tildelt Barbara Anna Zielonka fra Nannestad vgs i plenum på NKUL torsdag 11. Mai. 2017.

Årets hederspris ble tildelt Kjell Olav Leirvåg fra Karmøy Kommune i plenum på NKUL torsdag 11. mai 2017

Aud Marit Berge Feidje er tildelt årets gulleplepris på 10 000 kr for sitt arbeid med å bruke digitale verktøy på en ny måte i begynneropplæringen gjennom flere år ved å bruke arbeidsmetoden STL+, skrive seg til lesing med talestøtte.

Årets gulleplepris går til Aleksander Husøy og Tobias Staaby fra Nordahl Grieg videregående skole. Les juryens begrunnelse her.