Vi har nye websider på -> www.nped.no skoler, barnehager og høyere utdanning.
Telefon: 90978912 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
Fremmedspråk-apper

Disse kan godt anbefales til bruk i fremmedspråk

Denne lista tar utgangspunkt i App-store fra Apple. De nøyaktig tilsvarende appene for Android er linket med den grønn roboten (prisene er ofte litt annerledes). Nettbrett apper til Windows 8 håper vi på å få til etterhvert.

Vi håper flere, kanskje du også, kan hjelpe oss å utvide denne lista, og gjøre den enda bedre.

Send gjerne mail om tips, både flere gode apper og bedre beskrivelser...

Engelsk:

Tittel
Pris Beskrivelse Passer for
Pugge  *  19 Flott glosepuggeapp med tre ulike måter å lære seg glosene på. Du kan dele gloser til flere og få opplest ord.
Mellomtrinn, Ungdomstrinn
Google Oversetter  0 Som på nettet for å finne ord/betydning på ulike språk. Kan både være fantastisk og unøyaktig Alle skoletrinn
Chicktionary  0 Lage engelske ord med bokstaver
Mellomtrinn, Ungdomstrinn
I like books  *
37 bildebøker Småtrinn
Little story maker
 0 Lag egne bøker med bilder enkelt Småtrinn, mellomtrinn
Sentence Maker Free  *
 0 Lag setninger på engelsk
Småtrinn
Gloseballonger  29 500 mest vanlige ord i engelsk. Også på nynorsk Småtrinn, mellomtrinn
Dyslexiaquest  *
 39 Kjekk app som er egentlig en skjult lesetest. På engelsk, derfor havner den under engelsk Mellomtrinn, Ungdomstrinn

Little reader
3 letter words
4 letter words

To enkle apper for å matche ord og bilder. Finnes i begrenset gratis versjon
Spesped
Little speller free  *  0 Et av flere spill i samme kategori for å lage ord av bokstaver med eller uten visuell støtte. Fullversjon 9 kr
Spesped
My first 1000 words  *  19 Kort for å lære over 1000 ord med visuell støtte med ulike spillmoduser. Kan endre og legge til bilde og lyd.
Småtrinn Spesped

Tysk:

Tittel
Pris Beskrivelse Passer for
Zahlen Lernen mit Foto Touch    *  9 Lær tallene på tysk
Ungdomstrinn
Schreiben und lernen LDS    * 69 Tysk variant av Skriv og Lær HD, som funker bra. Se under norsk lengre oppe Ungdomstrinn
Pugge  *  19 Flott glosepuggeapp med tre ulike måter å lære seg glosene på. Kan også brukes til f.eks gangepugging. Du kan dele gloser til flere.
 Ungdomstrinn

Alle skoletrinn