Forside
8. trinn
9. trinn
10. trinn
Timeplaner - alle trinn og klasser
Timeplaner - 2023/2024
Fravær / permisjon
Pålogging - ansatt
Påloggingsside (intern side)
BUBS

Ungdomsrådet

Barn og unges bystyre

Hovedformålet med barn- og unges bystyre (BUBS) er at alle barn og unge skal ha en mulighet til å si hva de er opptatt av, og hva som er viktig for dem. I tillegg vil elevene få opplæring i hvordan det lokale demokratiet fungerer. BUBS består av 2 representanter fra hver barne- og ungdomsskole i Sandnes og de har møte en gang i året(november). BUBS er nesten helt likt de voksne politikernes bystyre og bygger på de samme regler som bystyret har. BUBS har et budsjett som skal fordeles ett på et større tiltak til en barneskole og en ungdomsskole. Videre skal BUBS også fordele penger til flere mindre tiltak på skolene. Saker og forslag til disponering av midlene sendes inn fra den enkelte skole på forhånd. BUBS forvalter Barnas 60 000 fond. Dette er et fond som hvert år gir penger til et humanitært formål. Hvert år velges et tema som elevene kan fordype seg i og eventuelt forberede en presentasjon på BUBS.

Vanessa Linjord
Representant BUPS