Hovedadresse Eddaveien 25 4327 SANDNES Telefon: 51338100 Send oss e-post
8. trinn
9. trinn
10. trinn
Timeplaner - alle trinn og klasser
Timeplaner - 2023/2024
Fravær / permisjon
Pålogging - ansatt
Påloggingsside (intern side)
ROBUST - Resilient - forskningsprosjekt fra UiS

ROBUST er et undervisningsopplegg hvor målet er å øke trivsel og motivasjon blant elever i ungdomsskolen, slik at de blir mer robuste i møte med utfordringer på skolen og i livet ellers. Målet er å styrke elevenes sosiale og emosjonell kompetanse. Undervisningsopplegget er utviklet ved Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger (UiS), og er en del av forskningsprosjektet Resilient. ROBUST tar utgangspunkt i det nye tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i læreplanen. De fem hovedtemaene det undervises i er: Sosiale relasjoner, oppmerksomhetstrening, problemløsning, følelser og lærende tankesett. Lærere som deltar får kompetanse og verktøy som de kan ta med seg inn i alle fag.

Vår skole har valgt å delta i forskningsprosjektet Resilient og innføre ROBUST for elever på 9.trinn skoleåret 2021/22. Foresatte på dette skoleårets 8.trinn vil derfor våren 2021 få en sms fra UiS med spørsmål om samtykke til at deres barn deltar i prosjektet. Vi ber foresatte som ikke får sms fra UiS innen utgangen av april 2021 om å ta kontakt med skolen. Merk at sms`en med forespørsel om samtykke til deltagelse i forskningsprosjektet fra Universitetet i Stavanger, er sendt fra et 11-sifret amerikansk telefonnummer som starter med landkode +1

Mer informasjon finnes på prosjektets hjemmeside: https://www.uis.no/nb/robust.

Infovideo 1

Infovideo 2