Forside
8. trinn
9. trinn
10. trinn
Timeplaner - alle trinn og klasser
Timeplaner - 2023/2024
Fravær / permisjon
Pålogging - ansatt
Påloggingsside (intern side)
Koronainformasjon

Øygard ungdomsskole har nå smittede elever på alle tre trinn. Totalt er det 11 elever som er fordelt på 5 klasser. Foreldrene til elever som har barn i klasse hvor det er smitte, har blitt kontaktet i transponder. De har fått beskjed om hvordan de skal forholde seg til karantenereglene og videre testing.

Noen av dere foreldre lurer på om det er mulig å få fri i dagene før jul. Om eleven skal fritas undervisning må det søkes om fritak for undervisning fra dere foreldre. Denne søknaden sendes på epost til kontaktlærer.

Reglene for karantene endrer seg ofte. 15. desember kom regjeringen med nye føringer for hvordan vi skal håndtere smittekarantene o.l.

Det er også viktig å si at smittehåndteringen blir håndtert forskjellig fra kommune til kommune. Stavanger kommune har valgt å stenge ned og kjøre hjemmeskole. Det har også Sola kommune og noen av jærkommunene. Vi må forholde oss til det Sandnes kommunes beredskapsgruppe for smittehåndtering sier vi skal gjøre. Det er følgende (og gjelder fra 15.12.21):

- Barn slipper karantene når de er nærkontakt til andre enn dem de bor med. De trenger derfor ikke å gå i karantene ved smitte i skole/klasse.

- Smitte i klasse skal håndteres ved at elevene tester seg med hjemmetest/hurtigtest. Tester de negativt, skal de gå på skole som normalt.

- Ansatte på skolen regnes ikke som nærkontakt (selv om du har oppholdt deg flere timer i klasserommet), med mindre du har vært nærmere enn to meter fra eleven i mer enn 15 minutter.

Skolen er på gult nivå. Det betyr følgende:

Det overordnede målet ved gult nivå er at elever og ansatte har et begrenset antall kontakter og holder oversikt over disse. På gult nivå må man være spesielt oppmerksom på fellesarealer og friminutt der elever fra ulike kohorter kan samles.

For elevene:

• Unngå håndhilsing og klemming
  • Elevers behov for omsorg må ivaretas.
  • Klassen regnes som kohort.
  • Blanding av elever på tvers av kohorter begrenses så langt det er mulig.
  • Hold avstand til elever i andre kohorter.
  • Unngå trengsel på vei inn og ut av undervisningslokalene, i garderober og på toaletter.

Minner ellers på at det er viktig at elever holdes hjemme når de har symptomer.