Overordnet mål for samarbeid ved Tastarustå skole:
VED Å KOMMUNISERE GODT VIL VI I FELLESSKAP REFLEKTERE OVER VÅR VIRKSOMHET, TA ANSVAR FOR VÅRE OPPGAVER, OPPARBEIDE OSS TILLIT, ARBEIDE KREATIVT OG VISE FLEKSIBILITET
15. august 2002 sto Tastarustå skole ferdig til å ta imot 391 elever fra 1. til 9. klasse. Om ikke helt ferdig, så var den i alle fall klar til å bli tatt i bruk. Å starte en ny skole er en prosess som tar tid. Vi skal bl.a. skape identitet og fellesskap, velge satsingsområder og sette ned våre egne rutiner og regler. Det er vi voksne som sammen med elevene, skal sette den kulturen som vil prege skolen i framtida.Utviklingsområder for Tastarustå skole: I tillegg til våre ”utviklingsflagg”(se nederst), har skolen foreløpig fastsatt følgende satsingsområder:
- IKT skal være et godt hjelpemiddel både for elever og ansatte
- Skolen skal ha ett personale til å løse våre felles arbeidsoppgaver
- Fra første dag skal skolen være preget av: orden, ryddighet, initiativ og medansvar
- Elevers initiativ, evner og innsats for skolemiljøet skal verdsettes
- De tillitsvalgte, både fra elev-, foreldre og ansattegruppa er viktige medspillere i utviklingen av skolen
- Gjeldende lov- og avtaleverk skal respekteres
Videre utviklingsområder fastsettes i samarbeid med ansatte, elever og foreldre. Det å se hverandre, smile og si Hei er viktig for å skape glede, trygghet og samhold mellom alle de som har tilhørighet til Tastarustå skole. Sammen skal vi skape den gode skole preget av.
Fellesopplevelser, Aktivitet og Glede (FAG).