Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo/Hjem-skole-samarbeid/filmer-om-hjem-skole-samarbeid/film-nar-barnet-har-det-vanskelig/ Ingen lenker i samlingen
Snart verdens bokdag

Verdens bokdag feires i alle FN-land søndag 23. april. På Tjensvoll skole markerer vi dagen på tirsdag 25. med en storsamling i gymsalen for alle trinn i første time. Resten av dagen blir det også stort fokus på bøker i både klasserom og andre rom.

4. og 5. trinn tjuvstartet med forfatterbesøk i dag. Bjørn Sortland kom fra Bergen for å fortelle hvordan en bok blir til og lese fra bøkene sine. Sortland har skrevet over 40 bøker for barn og unge og er oversatt til 28 språk. Seriene om kunstdetektivene, Kepler 62 og ikke minst den nye Johnny 777 er populære bøker på skolebiblioteket.

På tirsdag har 6. og 7. trinn hel-maraton i lesing som varer helt fra fellessamlingen for hele skolen er ferdig til kl.12.30. Da tar de gjerne med seg puter, pledd, liggeunderlag o.l. og rigger seg til i gymsalen eller på musikkrommet.

5. trinn skal ha halv-maraton på biblioteket, i SFO-lokalene og på mat og helse-rommet. Det blir sikkert noen puter ol. der også. :-) Resten av dagen handler også om bøker, men det foregår i klasserommene.

De yngste elevene våre på 1. - 4. trinn skal ha varierte opplegg knyttet til bøker og leseglede i klasserommet sitt.