Kantina

Haumyrheia ungdomsskole har elevkantine som er åpen i storefri.

Det er elever på 9. trinn som står for den daglige driften av kantina, i samarbeid med en av skolens ansatte. Der selges det varierte kioskvarer og mat som er produsert av elever på valgfaget "Produksjon av varer og tjenester" og tilvalgsfaget "Arbeidslivsfag".

Skolen ønsker en kantineløsning som gjør at elevene ikke er avhengig av kontanter eller bankkort på skolen, og som samtidig sikrer at elevene handler sunn og næringsrik mat i skolekantinen. Vi ønsker også at foreldre og foresatte skal ha mulighet til å ha kontroll med forbruket.

Som en del av innsparingene ved skolen må vi benytte et langt rimeligere betalingssystem i kantina. Det må også være regnskapsmessig innafor. Derfor gjør vi et forsøk med en løsning som andre skoler har benyttet en stund:

• Foresatte vippser 150,-  kr til vippsnr 824538 med navn på elev, etternavn og klasse
  • Eleven får utdelt verdikort på 150,- kr ved skolens kontor. Navn og klasse skrives på kortet og kortet stemples og lamineres.
  • Eleven handler i kantina og det blir klippet for den sum det handles for eks 15,- kr blir en 10-er rute + en 5-er..
  • Eleven har ansvar for kortet og mistet kort er mistet kort, dessverre.
  • Som en ekstra sikkerhet vil det vil være ulike farger på kortene avhengig av trinn. Det vil også være ulike klippesymboler avhengig av hvilken uke.

Kantina åpner mandag 28.august.