Publisert: 10. august 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Irmante Buineviciene

Visma Min Skole foresatt

Visma Min Skole foresatt er en app for skole-hjem dialog. Appen vil gjøre det enda enklere for foresatte å holde følge med på hva som skjer i sitt barns skolehverdag.

Med Visma Min Skole kan foresatte:

• Motta og sende meldinger (skole-hjem dialog)
  • Registrere kortere fravær, for eksempel ved sykdom.
  • Se timeplan og informasjon knyttet til denne
  • Se barnets karakterer fra inneværende og tidligere skoleår (på nåværende skole, ikke tidligere skoler)
  • Besvare samtykker
  • Se skriftlige vurderinger registrert på barnet
  • Sende gruppemeldinger
  • Kobling til foresattportal for formelle søknader og andre relevante prosesser

Med Min Skole gjøres informasjon lett tilgjengelig og dialogen mellom skole og hjemmet blir enda enklere og mer effektiv.

1. Last ned appen Visma Min Skole Foresatte

Søk opp og las ned “Visma Min Skole” i App Store eller Google Play.  Vi anbefaler sterkt at du har aktivert varsler i denne appen.

Når du laster ned appen, logger du deg på med ID-porten første gang. Barn som er i skolen vil da komme opp automatisk og dialogen med skolen kan starte.

2. Foresattportalen - Ei nettside der du søker om permisjon (heldagsfravær) og besvarer skjemaer. Her kan du ikke kommunisere med skolen eller melde sykdomsfravær.

Begge systemene er i VISMA, men de har litt ulike bruksområder.