Publisert: 08. mai 2024 | Sist endret: 08. mai 2024 | Forfatter: Irmante Buineviciene

Sommerferietilbud ungdom 2024

I år som tidligere har vi ferietilbud ungdommer fra 8. trinn og oppover.

Tilbudene ligger allerede ute på https://www.kristiansand.kommune.no/ferie og påmelding åpner tirsdag 14. mai.

Før den tid ønsker vi å komme ut på besøk på alle skolene i kommunen, slik at alle skal få informasjonen i forkant av påmeldingsstart. Vi skal ut på skolebesøk i uke 18 og 19, og håper vi kan finne egnet dag til skolebesøk hos dere.

Vi har også tidligere vært i dialog med Eivind Eikeland og Espen Tanggaard, for å se på mulighet til informasjon gjennom skolenes Visma – Min skole foresatt. Vi hadde satt pris på om det var mulig å distribuere følgende tekst til foresatte: Fritidsenheten har flotte sommerferietilbud, og påmelding starter tirsdag 14. mai. Mer informasjon og påmelding på www.kristiansand.kommune.no/ferie

I år setter vi alle påmeldte på venteliste, og gir beskjed til de som får delta senest 3. juni. Dette gjør vi for å ivareta at ikke kun de som er raskest ute skal få mulighet til å delta, og også for å sikre at deltakere fra alle kommunens områder kan få være med.

Vi har også noen friplasser på hvert arrangement. En friplass innebærer at deltaker slipper å betale egenandel. Hvis skolen ved administrasjon, sosiallærer, eller kontaktlærer kjenner til elever som har behov, er det fint om de kontakter meg angående påmelding av friplass. Det står som en egen mulighet i påmeldingsskjema, men hvis dere som skole kjenner til elever som har behov for dette, er det fint om vi kan ha dialog på dette for å forsøke å finne plass.

Plakat om tilbud:

Sommerferie 2024