1. trinn
mtotfls
29300102030405
Klassekasser

FAU har lag til rette for at alle klassene kan ha digital klassekasse. Her finner du informasjon om de klassekassene som er opprettet. Hvis ikke klassen har hatt klassekasse her tidligere, vil ikke klassen stå her. For at nye klassekontakter skal kunne overta en eksisterende klassekasse som er knyttet til en konto hos Sparebank 1, eller opprette ny klassekasse må de sende inn sin informasjon til bogafjellskole.fau@gmail.com.

Det trengs: Fult navn, fødsels og personnummer, mailadresse og telefonnummer. Da vil kontoen overført til ny klassekontakt eller ny konto opprettes og klassen kan få penger inn via Vipps, i stedet for å ha pengene i en konvolutt. Gammel klassekontakt trenger ikke gjøre noe. Eksempel: "2020 A Klassekasse" betyr at det gjelder A klassen som begynte på skolen i 2020, som nå i 2023 er klasse 4A. Mer info på vedleggene øverst til høyre på nettsiden (du må inn på artikkelen)

Å vippse til klassekassen er tilnærmet anonymt. Det er ikke mulig for klassekontakt å se hvem som vippser til kontoen, kun at det har kommet inn penger fra Vipps. Der er kun kasserer i FAU som har tilgang til hvem som vippser ved å logge seg inn hos Vipps bedrift, men det skal aldri være nødvendig.

Før måtte man være kunde i Sparebank 1 for at dette skulle virke, men nå har FAU gått over til Nettbank Bedrift og da trenger man ikke lenger å registrere seg som kunde. Merk at de som disponerer kontoen til klassen må logge seg inn hos Sparebank 1 via bedrift og ikke privat. Det finnes også egen app for Sparebank 1 bedrift.

På denne siden ligger informasjon om alle klassekassene (navn, kode og nummer) for de klassene som har dette. Det er også vedlagt veiledning om klassekassene og bruken av Vipps opp mot klassekassene. Dette finner du vet å se til høyre på nettsiden hvor vedleggene ligger og kan leses eller lastes ned. Oppdatert November 2023.

Klasse 1A

Klasse 1C