1. trinn
Buggelandskogen 5 4324 Sandnes
Telefon: 51336510 Send oss e-post
Redaktør: Janicke Søfteland
Lag og foreninger i bydelen
Bogafjell skolekorps
Bogafjell idrettslag
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Multi Smart Øving

Her finner du informasjon om Multi Smart Øving og tips til hjelp hjemme.

Dette blir de første ukene elevene har Smart Øving som lekse. Totalt skal elevene jobbe 45 minutter på skolen og hjemme i løpet av uka. Det er torsdagen vi bruker mesteparten av en undervisningstime på MSØ, så klokka på MSØ vil telle godt nedover på skolen også.

På foreldremøtet informerte vi om at vi anbefaler at elevene skal klare oppgavene mest mulig på egenhånd. For mye hjelp sender elevene til vanskeligere oppgaver enn de kanskje mestrer alene. Her er noen tips til veiledning på oppgaver som mange elever vil møte.

PROBLEMER MED INNLOGGING? Noen har ikke kommet inn i Smart Øving når de har skrevet inn brukernavn og passord. Prøv om dere kommer inn ved å trykke på "logg inn" i øverste høyre hjørne (istedenfor den store knappen på venstre side).

Tallfølger/tallmønster

Studer tallene som er oppgitt. Kan vi se om det er stigende eller synkende rekkefølge?Skjer det noe på enerplassen, eller kan vi anta at stigningen er med hele tiere? Prøv: hva blir tallene hvis det stiger med en tier om gangen? Hvis det blir for lite - hva med to tiere?

På bildet under ser dere elever som studerer tallmønster ved hjelp av hundrere, tiere og enere.

Tegning som hjelpemiddel

Elevene skal ha kladdeboka til Smart Øving i sekken. Tegn gjerne hundrere, tiere og enere som hjelpemiddel for hoderegningen. Hva kan vi gjøre når vi får flere enn ti tiere? (veksle)