Leksehjelp

Finsland skole tilbyr leksehjelp til alle elever fra 3. trinn til 7. trinn. Tilbudet er gratis. Skal ditt barn benytte seg av leksehjelp trenger vi en påmelding. Påmeldingsskjema finner du under.

Hva er leksehjelp
Ordet lekser er et vidt begrep. Å gjøre lekser med barna gir foreldrene fin oversikt over hva barnet skal lære seg og hvordan de arbeider. For mange er det en god opplevelse å sitte sammen med barnet. Vi vet at enkelte også ønsker noe hjelp til leksene - derfor tilbyr vi gratis leksehjelp.
Tilbud om leksehjelp kan ikke erstatte foreldrenes innsats, men det kan være et supplement. Det er viktig å understreke at det er foreldre som har ansvar for å følge opp barnet og se at forventet arbeid er gjort.
Leseleksene er viktig de første årene. Det kan være vanskelig å få tid til å lese med alle på leksehjelp-ordningen.
NB! Elevene har ikke rett på skyss hjem.

Skolen tilbyr følgende:

• 3. - 4. trinn får tilbud mandag kl. 13.00 - 14:00
  • 3. - 7. trinn får tilbud tirsdag   kl. 14:05 - 15:05

Påmeldingsskjema:
Gå inn her:

(Du må kopiere linken inn i din nettleser, som google chrome, microsoft edge, safari, firefox, ol.)

Skolens rutiner

1. Elevene får 15 minutters pause før leksehjelpen begynner.
  2. Elevene har med seg lekseplan og skolesaker.
  3. Eleven bruker tiden frem til kl. 14:00 - 15:00 på leksearbeid.
  4. Hvis alle lekser er gjort leser eleven i stillelesingsbok.
  5. Foreldre må sende melding til skolen ved fravær eller ikke ønsker å fortsette på leksehjelp.
  6. Elever som forstyrrer i timen blir vist bort fra tilbudet.
  7. Foreldre fritas ikke for ansvaret med å følge opp leksearbeid. Foreldre må sjekke skriftlige og muntlige lekser, øve på øveord og gloser.Skolens reglement gjelder også på leksehjelptimene.