1. trinn
Telefon: 51 97 23 30 Send oss e-post
Redaktør: Gisle Helbæk
Iglemyr skole

Iglemyr skole ligger i Austrått bydel, og deler inntaksområde med Austrått og Hana skole. Vi har 335 elever fordelt på 1.-7. trinn.
Skolen ble etablert i 1978 som en grendaskole og utvidet til en 1.-7. skole i 2001. I august 2014 ble skolen utvidet til å bli en tre-parallell skole med plass til 588 elever.

Vi har et flott uteområde og er glad for å ha myra i nærheten. Der bor det både igler og salamandere. I tillegg til myra bruker vi Riaren, og området ved Mindebanen til uteskole. Ragnhildsnuten ligger også i nærheten og blir rett som det er besøkt av noen trinn. De største elevene sykler også til Stokkelandsvannet enten det er for å gå på skøyter eller for å studere livet i vannkanten.

Skolens visjon er "Glad og trygg, på jakt etter kunnskap". Vi har fokus på trivsel, trygghet og sosial kompetanse, parallelt med god faglig undervisning. Vi skal skape lærelyst.