Artikkel
Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Er engasjerte foreldre viktig for barnas læring?

Kommunalt foreldre utvalg i Stavanger har et sekretariat med mye kompetanse. Vi er ofte ute på skolene å informere om hva KFU og Mobbeombudet er og hvordan FAU kan få til et godt hjem-skole-samarbeid. Vi har både opplæring og foredrag for foreldre og skolene. Les mer om FAU i vedlegget på høyre side.

Visste du at alle foreldre med barn i skolen er medlemmer i Foreldrerådet og at Foreldrerådet velger et arbeidsutvalg (FAU) som fungerer som «foreldrestemmen» ovenfor skolen?

Eller at FAU er et lovpålagt organ for å sikre medvirkende foreldre i skolen?

Lurer du på hvorfor akkurat du bør være medlem i FAU? At du er medlem er ikke bare en gevinst for barna og deres skolehverdag. Det gir også deg som foreldre en unik mulighet til å bli bedre kjent med andre foreldre, få en egen tilhørighet til skolen, styrke relasjonen til nærmiljøet og ta del i et større fellesskap som jobber for det beste for ditt skolebarn.

Visste du at Mobbeombudet i Stavanger jobber for å sikre at barn og unge i grunnskolen i Stavanger får ivaretatt sine rettigheter til et trygt og godt skolemiljø og er knyttet opp mot det arbeidet KFU allerede gjør på dette området?

Eller at Mobbeombudet er et lavterskeltilbud til alle som ønsker hjelp eller veiledning når man opplever at noen ikke har det trygt og godt på skolen. Og at både ban og unge, foreldre og skolens ledelse benytte seg av tilbudet?

Hva med at KFU møter i kommunalstyret for oppvekst med tale forslagsrett?

Eller at et godt hjem-skole-samarbeid bedrer barnas skoleprestasjoner?

Dette og mye mer snakker vi om i våre foredrag. Er du interessert i at vi skal komme til din skole eller FAU? Ta kontakt på kfu@stavanger.kommune.no