Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Valgfagsdag på 8. trinn

Dagen etter høstens første snøfall var det tid for valgfagsdag for elevene på ungdomstrinnet. Elevene i fysisk aktivitet og helse, alle fra 8. klasse, dro til gapahuken i Husvolldalen.
Noen gikk fra brua over til Myrfytjån (av logistikkhensyn), mens resten gikk fra parkeringsplassen. Kari dro inn til gapahuken før elevene og hadde måkt området og tent bål.
Etter litt velfortjent drikke, var det quiz om plast. Elevene viste god kunnskap om emne. Visste dere at det havner minst 15 tonn plast i havet hvert minutt??

Så var det tid for å utfordre retningssansen med to øvelser ute i skogen. Å gå rett fram og å følge retningsinstruksjoner uten å kunne se (lua var dratt godt nedenfor øynene) viste seg å være vanskeligere enn først antatt. Godt det var mye snø som tok i mot for fallene.
Tilbake ved gapahuken ble det inntatt niste, pannekaker, kakao med marshmellows og smores. Det ble laget akebakke med hopp og vi avsluttet med snøskulpturkonkurranse før rusleturen tilbake til Myrfytjånbrua.
Uteskole gir anderledes læring, nye mestringsarenaer og kjærkommen avveksling. Faget fysisk aktivitet og helse gir godt rom for dette, så flere av de ukentlige øktene vil tilbringes ute.
Main Image
Bilde 1 av 28