Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
100 dagersfest!

Førsteklasse har gått 100 dager på skolen, og det måtte feires! Ta en titt på dagen vår:)

Å begynne på skolen kan være både skummelt, spennende, gøy og nervepirrende. Denne fine gjengen har nå gått 100 skoledager i 1.klasse. Det har vært 100 dager fylt med læringsglede, nysgjerrighet, mestringsfølelse, latter og tårer.

Hver dag har vi telt oss opp mot 100 dagersfesten ved å putte ispinner i en krukke. Vi har telt en og en pinne, noen ganger har vi telt på engelsk. Når vi nærmet oss 100 dager samlet vi ispinnene i tiergrupper og telte i tiere opp til 100.

Elevene fikk selv være med å planlegge noe av dagen. De bestemte at på fest må man pynte seg litt, så det var mange fine kjoler og skjorter denne dagen. Vi må ha noe å spise sa de, så da ble det sjokolademuffins. Ingen fest uten musikk mente de også, og en bamsevenn ved sin side kunne være godt å ha. Elevene ville også invitere noen til den store dagen, det var mange forslag på hvem vi kunne invitere, deribant statsministeren. Siden det kunne bli litt vanskelig, inviterte vi fadderne ned i siste time på disko og popcorn. Dagen ble en fest hvor vi snek inn litt læring i form av repetisjon av tall, telling og skriving. Ta en titt på bildene å se litt av dagen vår:

Main Image
Bilde 1 av 31