Muntlig Eksamen

Generell informasjon:

Muntlig eksamen avholdes 5. 7. juni og 12. - 14. juni.

Gangen i dagene er som skissert her

• Onsdag 5. eller onsdag12. juni: Elevene får vite hvilket fag de kommer opp i. Alle elevene møter i gymsalen innen kl 09.00. Faglærer vil samle elevene til info etter dette. De som ikke trekkes ut denne dagen, m¨å møte igjen onsdag 14.juni for å få vite sitt fag.
  • Torsdag 6. eller torsdag13.  juni: Eleven trekker et tema eller en problemstilling kl 09.00. Ut fra det skal elevene forberede seg til muntlig eksaminering. Eleven velger selv om de vil lage en presentasjon eller ikke. Eleven får ikke vite hvilke spørsmål og problemstillinger han eller hun skal få på eksamensdagen. Forberedelsedelen er en obligatorisk skoledag, og elevene får veiledning av faglærer denne dagen. Forberedelsen skal hjelpe elevene til å se sammenhengen mellom temaet eller problemstillingen for eksamen og læreplanen.
  • Fredag 7. eller fredag14. juni: Muntlig eksamen starter. Nøyaktig gjennomføringstidspunkt for hver enkelt elev blir satt opp på forberedelsesdagen. Eleven får karakteren etter endt eksaminasjon.

Ved sykdom skal skolen ha beskjed så tidlig som mulig, og legeerklæring må fremskaffes for dagene i eksamensperioden.

Les mer på Utdanningsdirektoratets sider.