Jeg er her: Forside
Visjon

HISTORIE I VEGGENE - OPPDRAG: FRAMTIDEN

Historie i veggene

På Hommersåk skole er elevene stolte av skolen sin fordi den er den eldste, og gjennom generasjoner har vært et samlingspunkt i bygda.

Historien har betydning for valgene vi gjør for framtida.

Skolen vil bygge videre på tradisjonene, skape positive holdninger og fokusere på mulighetene.

Skolens historie må formidles slik at framtidens barn får kunnskap om, nysgjerrighet til og respekt for historien.

Oppdrag: framtiden

På Hommersåk skole vil elevene få en opplæring som ruster dem til å ta ansvar for framtiden.

Elevene skal vite hvorfor de går på skolen og hvorfor skolen er viktig for dem,- at det vi gjør nå betyr noe for framtiden.

Elevene må forberedes på å gå lenge på skolen, og at de gjennom hardt arbeid mot fastsatte mål, er med på å skape sin egen framtid.

Erfaringene vil skape utvikling, og evnen til å ta gode valg.

Elevene skal få gode kunnskaper om samfunnet og verden, og den forskjellen de kan utgjøre med sin innsats.

Skolen skal klargjøre elevene på Livet, og gi dem drømmer om framtida.