Publisert: 24. april 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Hanne Snefrid Flemmen Holum

Engasjerte elever på Nygård skole

I periode fem har hele skolen hatt "Vi og naturen" som tema. Med slagordet "Nygård skole redder kloden har klassene plukket søppel og hatt miljø på timeplanen. Femte trinn har laget flotte plakater til tema «Engasjer deg!». Vi har hatt fokus på hvordan vi kan gjøre små ting for å bidra til å snu klimaendringene. Elevene har hatt forslag som å benytte oss av det å gå eller sykle dit vi skal, forbruke mindre, plukke søppel og sortere den. Plakatene de har laget skal oppfordre andre barn til å bli medlem av en miljøorganisasjon for barn og unge som UNISEF, barnas klimapanel og miljøagentene. På fjerde trinn har de laget en by av gamle melkekartonger.